Vi står midt i en klimakrise. Det viser alle undersøgelser, og vi kan ikke længere benægte det, uden at virke utroværdige. Og det er noget er fylder for de fleste mennesker – især os danskere. Flere og flere af os sorterer vores affald korrekt, tager cyklen i stedet for bilen
Vi sætter ikke bare højere standarder for os selv, men også for vores samfund, og dem der driver det. Det betyder politikere og erhvervsliv. Som virksomhed bliver man derfor nødt til at indstille sig på at ændre sin kurs til en mere bæredygtig en. Selv hvis du som virksomhedsleder ikke giver meget for klimakrisen, bør du stadig tillægge virksomheden en grøn profil, for ikke at miste kunder.
Heldigvis er der mange små tiltag, man kan tage for at blive bare en smule mere grøn. Husk på, at verdens skæbne ikke hviler på dine skuldre, men vi skal alle løfte en smule. Det er også vigtigt at lave reelle ændringer, uden at flashe for meget med dem, så virksomheden ikke bliver anklaget for green washing.
Nye firmabiler
Virksomhedens firmabiler er i høj grad noget der virker som jeres profil udadtil. Overvej derfor at skifte jeres firmabiler ud med elektriske alternativer. Det er noget jeres klimaoptagede kunder vil spotte med det samme.
Det er naturligvis svært at skifte alle biler ud. Her bør man overveje erhvervsleasing, så virksomheden ikke skal lægge alt for mange penge på en enkelt gang.
Elbiler er heldigvis noget langt de sidste par år. Det samme er landets ladestationer. Hvis I er afhængige af at køre langt hver dag, kan elbiler måske være en udfordring, men arbejder man primært i byerne, og skal bare køre fra den ene by til den anden, kan man nemt finde steder at lade sin bil.